.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پخش آهسته سخنان ناطق نوری در رسانه ملی
دليل تاخير البته تا مقداري بر همه روشن است؛ صدا و سيما در سال‌هاي اخير، سخنراني‌هاي مقام‌هايي مانند ناطق‌نوري كه معترض هستند را با تاخير پخش مي‌كند تا بتواند مطالبي از جمله حرف‌هاي ديروز ناطق نوري را سانسور كند

سانسور قصه‌اي است كه در ايران سر دراز دارد و مقوله‌يي است كه همه با‌ آن روبه رو مي شوند اما امروز اين داستان به اوج خود رسيده است، تا آنجا كه حتي كنايه رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري را هم برمي‌انگيزاند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از اعتماد، بامداد شنبه و در جريان سخنراني ناطق‌‌نوري به مناسبت شب‌هاي قدر در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي، اين ريش‌سفيد اصولگرا لب به كنايه باز كرد و گفت: «ما وقتي به خانه مي‌رسيم، هنوز صحبت‌هاي ما در حال پخش شدن است»! او احتمالا خبر داشت كه صدا و سيما در يك شعبده ديگر، در حال پخش سخنان با تاخير او به اسم پخش زنده است و به همين جهت بلااشاره با اين جمله مخاطب را از زمان واقعي سخنراني خود آشنا ساخت. كنايه ناطق چندان بي‌تاثير نبود و پس از اين جمله، عبارت پخش زنده كه بر صفحه تلويزيون در زمان پخش با تاخير سخنراني ناطق‌‌نوري نقش بسته بود، حذف شد و تنها عبارت سخنراني حجت‌الاسلام ناطق‌‌نوري باقي ماند.

دليل تاخير البته تا مقداري بر همه روشن است؛ صدا و سيما در سال‌هاي اخير، سخنراني‌هاي مقام‌هايي مانند ناطق‌نوري كه معترض هستند را با تاخير پخش مي‌كند تا بتواند مطالبي از جمله حرف‌هاي ديروز ناطق نوري را سانسور كند اما گويا كنايه آشكار ناطق همراه با ديگر حرف‌هايش هم مانند بسياري از صحنه‌ها و جمله‌هايي كه گاهي از صدا و سيما پخش مي‌شود از زير دست مسوولان سانسور صدا وسيما در رفت و آنها در «پخش آهسته» سخنان ناطق‌‌نوري از حرم ناكام ماندند!

رويه صدا و سيما البته براي نخستين‌بار نيست كه اعتراض‌برانگيز مي‌شود، پيشتر هاشمي رفسنجاني هم در ديدار با نخبگان كرمانشاه از اين روند انتقاد و تلويزيون را به «جعبه سانسوري» تعبير كرد. او هشدار داد: «مردم ديگر تحت تاثير صدا و سيما و جعبه‌اي كه مطالب را با سانسور به مردم تحويل مي‌دهد نيستند؛ مردم ايران امروز آگاه شده‌اند و عقل خود را دست جعبه‌اي كه سانسور مي‌كند نمي‌دهند».

البته پيشاپيش روشن است كه اين انتقادها و كنايه‌هاي و هشدارها خيلي در مسوولان و عزم راسخ مديران صدا و سيما تاثيري نمي‌گذارد. اين روزها بازار مسوولان سانسور صدا و سيما حسابي سكه است و براي نمونه، هر تورنمنت جهاني كه برگزار شود و يكي از تيم‌هاي ملي ما در آن حضور داشته باشند، پخش زنده آن همراه با سانسورهايي خواهد شد كه گاه خشم و گاه روحيه طنز تماشاگران تلويزيون را برمي‌انگيزد. بازي‌هاي جام جهاني فوتبال و ليگ جهاني واليبال اين روزها آنقدر زير تيغ سانسور قرار گرفته كه تماشاگران بسياري از صحنه‌هاي حساس بازي را از دست مي‌دادند و ناگزير بايد به تماشاي صحنه‌هاي آهسته‌اي مي‌نشستند كه شايد بيشتر از 10 بار پخش شده بود.

در اين وانفسا بازار شبكه‌هاي ماهواره‌اي اچ‌دي حسابي گرم شده، چرا كه ديدن يك بازي واليبال با سه هزار بار پخش آهسته صحنه‌ها به جاي جريان بازي، اعصاب زيادي مي‌خواهد. البته شايد اگر اينترنت و ديگر وسايل ارتباط جمعي نبودند تا مردم را لحظه به لحظه در معرض اخبار جديد قرار ندهند، به مانند دهه 60 كه برنامه‌هاي با تاخير دو ساعته پخش مي‌شد و عنوان «پخش زنده» را هم داشت، خيلي به كسي برنمي‌خورد كه صدا و سيما سخنان ناطق نوري را با تاخير پخش كند و در تصوير عبارت پخش زنده را درج كنند اما حداقل دو دهه از آن زمان گذشته و ناطق‌‌نوري هم ديگر آدم دو دهه پيش نيست. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.